SİİRT ERUH İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Anadolu İmam Hatip Liseleri/İmam Hatip Ortaokulları Yönetici Gelişim Programı(YÖGEP) Mart Ayı Etkinliği

Eylem/Konu:Eğitim Yönetiminde temel sorun alanları, problem çözme teknikleri, kriz yönetimi, öfke ve stres ile başa çıkma yolları ile okul ortamlarında teknoloji bağımlılığı, öğrencileri tehdit eden e-bağımlılık sorunları ve çözüm önerileri müzakere edilecektir.
Anadolu İmam Hatip Liseleri/İmam Hatip Ortaokulları Yönetici Gelişim Programı(YÖGEP) Mart Ayı Etkinliği

14 Mart 2019 tarihinde saat 10:30 da Eruh Anadolu İmam Hatip Lisesi ve Eruh İmam Hatip Orta Okulu İdarecileri , Eruh Anadolu İmam Hatip Lisesi Öğretmenler odasında belirlenen eylem çerçevesinde bir araya geldiler. Eylem konusunun hassasiyeti ve önemi konusuna değinen Eruh İmam Hatip Orta Okulu Müdür yardımcısı ve aynı zamanda Rehber Öğretmeni Mehmet serdar ÖZCAN, önceden hazırlamış olduğu dökümanları dağıttı.

Eğitim Yönetiminde temel sorunlar masaya yatırıldı. Eğitimin genel ve temel sorunlarına çözümler önerildi. Bu önerilerin sene sonunda yapılacak olan mesleki eğitim seminerlerinde gündeme getirilmesi ve bakanlığa bildirilmesi kararlaştırıldı.

 Problem çözme tekniklerine geçmeden , Problemin ne olduğu ve tanımına dikkati çeken ÖZCAN ;

Giderilmek istenen her güçlük problemdir.Bir durumun problem olarak tanımlanabilmesi için şu iki koşulu taşıması gerekir.

       1. Kişide rahatsızlık uyandırmalı.

       2. Birden fazla çözüm yolu olmalı.dedi.

Sonrasında izlenilmesi gereken yollar;

    1. Problemin belirlenmesi.
       2. Problemin anlaşılması.
       3. Problem için hipotezlerin oluşturulması. 
       4. Problemle ilgili bilgi toplanması.
       5. Hipotezlerin test edilmesi.
       6. Hipotezler arasından deney ve karşılaştırmalar yoluyla probleme en uygun olanın seçilmesi ve uygulanması.
       7. Hipotezlerin test edilmesinden sonuçlar çıkararak genel bir sonuca varılması.

Problem çözme yönteminin faydalarında dokunan Mehmet Serdar ÖZCAN şöyle devam etti;

 • Öğrenciler etkindir.
• Öğrenciler öğretme-öğrenme sürecinde etkin oldukları için kalıcı izli öğrenmeler sağlanabilir.
• Öğrencilerde öğrenme sorumluluğunu arttırır.
• Öğrencilerde problem çözümü için bağımsız düşünme yeteneğini geliştirir.
• Öğrenmeye karşı ilgi ve istek uyandırır.
• Karar verme sürecinde öğrencilerin çok yönlü düşünme yeteneğini geliştirir.
• Öğrencilere başkalarıyla yardımlaşmanın ve başkalarının fikirlerinden yararlanılmasının gerektiği görüşünü benimsetir.
• Öğrencilere birden fazla kaynaktan sentez yaparak çalışmayı öğretir.
• Öğrencilere önerilerde bulunma ve hipotezler ileri sürme yeteneği kazandırır. 

Kriz Yönetimi, öfke ve stres ile başa çıkma yollarına da değinen ÖZCAN, günümüzün en önemli sorunlarından biri olan teknoloji ile bağımlılık konusuna özellikle değinmek istediğini söyledi.

Teknoloji bağımlılığının başladığını ya da başlamak üzere olduğunu aşağıdaki davranışlardan anlayabiliriz:

• Teknoloji (bilgisayar/tablet/telefon/internet/ sanal oyun) başında harcanan vaktin giderek artması

• Teknolojiden uzak kalınca huzursuzluk, uykusuzluk, öfke gibi yoksunluk belirtilerinin ortaya çıkması • Ruhsal, sosyal, adli ya da bedensel bir sorun oluşturmasına rağmen teknolojinin kullanılmaya devam edilmesi

• Teknoloji başında geçirilen vakitle ilgili kontrolün kaybedilmesi

• Planlanandan daha fazla teknoloji karşısında kalınması

 • Zamanının büyük çoğunluğunun fiilen ya da zihnen teknolojiyle geçirilmesi

 • Teknolojinin, sorumlulukların (iş, okul, aile, bireysel temizlik gibi) yerine getirilmesine engel olması

Teknoloji Bağımlılığından Kurtulmak İçin Ne Yapmalı sorusuna Mehmet Serdar ÖZCAN , Türkiye Bağımlılıkla Mücadele Eğitim Programının tbm.org.tr sitesinde yayınlanan makaleden yardım alıyor. Makale içeriğini olduğu gibi bizimle paylaşıyor. “Teknoloji bağımlısı olan ya da bundan şüphe duyan birey, kullanımda kontrolü eline alacak bazı uygulamalar geliştirmelidir. Teknoloji kullanımını tam zıt saatlere kaydırmak Teknolojinin günlük olarak kullanıldığı mekânlar ve zamanlar bağımlılığa sebep olacak kadar uzun kullanıma müsait olduğu için bağımlılık oluşmuştur. Bu anlamda teknoloji kullanılan zamanları tam zıt saatlere kaydırmak ve mekânı değiştirmek ilk adım olarak faydalı olabilir. Mesela bir kişi en çok akşamları teknoloji kullanıyorsa sabah kullanmaya, odasında kullanıyorsa herkesin olduğu bir zamanda oturma odasında kullanmaya başlayabilir. Dış durdurucular kullanmak Zaman düzenlemesinin ardından yeni zaman düzeninde de bağımlılık oluşmasına engel olmak için kullanımın hemen ardından yapılması zorunlu bir iş planlamak faydalı olabilir. Teknoloji kullanımıyla ilgili hedefler belirlemek Ucu açık bir kullanım, bağımlılığı her halükârda tetikleyecektir. Bu nedenle mutlaka kullanıma makul bir zaman sınırlaması getirmek şarttır. Bu zaman sınırlaması başta sık ama kısa süreli aralar vermeyle başlar ve sonrasında günlük limit belirlenip buna uyulur. Çok kullanılan belli işlevlerden uzak durmak Teknolojinin en çok kullanılma sebebi olan belli işlevlerden uzak durmaya çalışmak önemli bir adımdır. Uzak durulamıyorsa sayı ve süre koymak işe yarayabilir. Mesela günde iki defa gireceğim ve yarım saat kalacağım gibi. Hatırlatıcı kartlar kullanmak Teknolojinin bağımlı şekilde kullanımının neler kaybettirdiğini ya da bağımlı kullanım olmasa neler kazanılacağını ifade eden hatırlatıcı kartların evin belli yerlerine asılması faydalı olabilir. Kişisel defter oluşturmak Teknoloji bağımlısı kişinin hep yapmak isteyip yapmaya vakit bulamadığını düşündüğü faaliyetleri teker teker yazıp sırayla yapmaya başlaması da uygulanabilecek bir yöntemdir. Aile terapisine başvurmak Aile ilişkilerinin bozulması teknoloji bağımlılığının sebebi de olabilir, sonucu da. Her halükârda sağlıklı aile ilişkileri bağımlılığın tedavisinde çok önemli bir unsurdur. Hedefler koymak Teknolojiden uzak kalmayla alakalı düzenli olarak uyulacak hedefler koymak da kişiyi güçlendiren ve tedaviyi destekleyen yöntemlerden biridir. Bağımlı olunan teknolojik cihazı ailece kullanmak Evde birden fazla televizyon, bilgisayar vb. bağımlılık konusu olan cihaz varsa, bunları azaltıp tek bir cihazı ortak kullanım alanında evin diğer üyeleriyle paylaşarak kullanmak da çözüme yardımcı olacaktır. Spor yapmak Spor yapmak vücutta biriken enerjiyi sağlıklı bir yolla boşaltabilmek için en uygun faaliyetlerden biridir. Düzenli sporun hayata girmesi bağımlılığın tedavi sürecini kolaylaştıracaktır. Yardım istemek Aile üyelerinden ve yakın arkadaşlardan sorunu saklamayıp yardım istemek hem sürekli destek mekanizması bulabilme anlamında hem de tedavi sürecini devam ettirebilme anlamında kullanılması gereken önemli bir yöntemdir. Düşünceleri kontrol etmek Teknoloji bağımlılığına sebep olan ya da teknoloji bağımlılığını arttıran otomatik düşüncelerin incelenmesi ve bunların gerçek hayatta değerlendirilmesi de üzerinde durulması gereken bir yöntemdir. Yeni sosyal becerilerin kazanılması Sosyal beceri eksikliği de teknoloji bağımlılığının sebebi ya da sonucu olarak ortaya çıkabilir. Bu noktada yeni sosyal becerilerin kazanılması teknoloji bağımlılığının tedavisinde oldukça faydalı olabilir.”

Seminer tadında geçen toplantıdan sonra öğrenilen bilgilerin öğretmenlere de aktarılması kararlaştırıldı.

29-03-201929-03-201929-03-201929-03-201929-03-201929-03-2019

Dih Mahallesi Cumhuriyet Caddesi No 84 Atatürk İlkokulu karşısı Eruh / SİİRT - 0484 311 20 16

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.