SİİRT ERUH İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

ERUH ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ VE ERUH İMAM HATİP ORTAOKULU YÖNETİCİ GELİŞİM PROGRAMI

Konu: Kapsayıcı eğitim Dezavantajlı çocukların gereksinimlerine yanıt verecek biçimde fark yaratan etkili yönetim süreçleri müzakere edilecektir.  
ERUH ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ VE ERUH İMAM HATİP ORTAOKULU YÖNETİCİ GELİŞİM PROGRAMI

 

ERUH ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ VE ERUH İMAM HATİP ORTAOKULU YÖNETİCİ GELİŞİM PROGRAMI

 

           Eruh Anadolu İmam Hatip Lisesi ve İmam Hatip Orta Okulu idarecileri 31 Mart 2021 Çarşamba günü saat 11:00 da Eruh Anadolu imam Hatip Lisesi okul müdürü odasında belirlenen eylem/konuyu konuşmak için toplandılar.

İnsanın sosyal bir varlık olması bir toplum içerisinde yaşamasını gerektirir. Ancak toplum içerisinde bir arada yaşayan insanlar her zaman aynı koşullara sahip değildir. Bu durum kimi insanların bir takım kaynaklara ulaşmasını engellemektedir. Farklı nedenlerden kaynaklı olarak gereksinim duyduğu kaynaklara ulaşamayan bireyler ya da gruplar toplum içerinde kendisini dezavantajlı olarak görmektedir. Bireylerin ya da grupların içinde bulunduğu dezavantajlı olma durumu onların zaman zaman toplumdan ötekileştirilmesine neden olabilir. Dezavantajlı olma durumu ise sosyal, ekonomik, kültürel gibi farklı birçok ölçüte göre farklı tanımlar içerebilir.

Öğretmenler sınıflarında sözü edilen bu durumların dışında dezavantaja sahip öğrencilerle karşılaşabilirler. Yoksullukla mücadele eden çocuklar, suç işleyen çocuklar, madde bağımlısı çocuklar yine karşılaşılabilecek gruplar arasında yer almaktadır. Bu nedenle, öğretmenlerin dezavantaja sahip çocukları nasıl eğitim sürecine dahil edeceğine ilişkin bilgi sahibi olması önemlidir.

             Öğretmenler sınıflarındaki dezavantaja sahip çocukları en iyi şekilde dile getirdiler. Bu çocuklar genellikle devamsızlık yapar, yorgunluk işaretleri verirler. Ayrıca okul performansı düşük olan bu çocukların aile içi sorunları da bulunmaktadır. Bu çocukları belirleme, eğitime geri dönmelerini sağlama ve başarı durumlarını izleme öğretmenlerin yapabilecekleri arasında yer alır (Gülcan Tarihsiz). Bu nedenle, öğretmenlere hizmet öncesi ve hizmet içinde buna yönelik eğitimlerin verilmesi, öğretmenlerin farkındalıkları artırmak ve onların bu konudaki eğitim gereksinimleri belirlemek anlamında araştırmaların yapılması önem taşımaktadır.

           Sonuç olarak günümüz koşulları dikkate alındığında sınıf öğretmenlerinin eğitim sürecinde dezavantajlı gruplarda yer alan çocuklarla karşılaşma olasılığı artmaktadır. Savaş ve çatışma nedeniyle göçün artması, sosyoekonomik duruma bağlı olarak çocukların çalışması ya da yine çatışma ortamında ihmal ve istismara uğraması gibi nedenler sınıf öğretmeni adaylarının bu konulara ilişkin bilgi sahibi olmasını zorunlu kılmaktadır. Ancak yapılan araştırmada sınıf öğretmeni adaylarının bu konuları yüzeysel olarak ele aldıkları görülmüştür. Öğretmen adayları bu konuya ilişkin olarak aileleri ön plana çıkarmışlardır. Bu kapsamda araştırma sonucunda şu önerilere yer verilebilir:  Eğitim fakültelerinde bu konulara yönelik etkinlikler gerçekleştirilmelidir.

·  Bu konuya yönelik seçmeli ya da zorunlu dersler konulabilir.

·  Bu konu hakkında derinlemesine çalışmalar yapılabilir.

·  Öğretmen adaylarının bu yöndeki ihtiyaçları belirlenebilir.

· Toplantıda konuşulan konuların, izlenilen sunumların farklı platformlar aracılığı ile öğretmenlere aktarılması ve sunum yapılması kararlaştırıldı.

               Toplantı iyi dileklerde bulunularak sonlandırıldı.

 

01-04-202101-04-202101-04-2021

 

 

Dih Mahallesi Cumhuriyet Caddesi No 84 Atatürk İlkokulu karşısı Eruh / SİİRT - 0484 311 20 16

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.