SİİRT ERUH İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

ANADOLU İMAM HATIP LISELERI/İMAM HATIP ORTAOKULLARI YÖNETİCİ GELİŞİM PROGRAMI (YÖGEP) KASIM AYI ETKİNLİĞİ

Eylem/Konu: Ülkemizin din eğitimine, ilmî, tarihî ve kültürel mirasına katkıda bulunan medeniyet öncülerimiz; âlimler, bilim insanları ve öncü şahsiyetler ile eğitim camiasına örnek çalışmalarıyla ilham veren ve iz bırakan eğitimciler veya eğitim yöneticilerinin davranışlarından örnekler ele alınacaktır.
ANADOLU İMAM HATIP LISELERI/İMAM HATIP ORTAOKULLARI YÖNETİCİ GELİŞİM PROGRAMI (YÖGEP) KASIM AYI ETKİNLİĞİ

Anadolu İmam Hatip Liseleri/İmam Hatip Ortaokulları

YÖNETİCİ GELİŞİM PROGRAMI (YÖGEP) KASIM AYI ETKİNLİĞİ

Eylem/Konu: Ülkemizin din eğitimine, ilmî, tarihî ve kültürel mirasına katkıda bulunan medeniyet öncülerimiz; âlimler, bilim insanları ve öncü şahsiyetler ile eğitim camiasına örnek çalışmalarıyla ilham veren ve iz bırakan eğitimciler veya eğitim yöneticilerinin davranışlarından örnekler ele alınacaktır.

Eruh Anadolu İmam Hatip Lisesi ve Eruh İmam Hatip Orta Okulu İdarecileri Mustafa SEBAT, Enis KAYA, Aslı YILDIZ ve Serdar ÖZCAN; Ülkemizin din eğitimine, ilmî, tarihî ve kültürel mirasına katkıda bulunan medeniyet öncülerimiz; âlimler, bilim insanları ve öncü şahsiyetler ile eğitim camiasına örnek çalışmalarıyla ilham veren ve iz bırakan eğitimcilerden İBNİ SİNA ve Hoca Ahmet YESEVİ’nin hayat hikâyesini sınıf ortamında etkileşimli akıllı tahtada izlediler.

19-11-201819-11-2018

 

 

 

 

 

 

 

 

Eruh Anadolu İmam Hatip Lisesi ve Eruh İmam Hatip Orta Okulu İdarecileri Mustafa SEBAT, Enis KAYA, Aslı YILDIZ ve Serdar ÖZCAN; Ülkemizin din eğitimine, ilmî, tarihî ve kültürel mirasına katkıda bulunan medeniyet öncülerimiz; âlimler, bilim insanları ve öncü şahsiyetler ile eğitim camiasına örnek çalışmalarıyla ilham veren ve iz bırakan eğitimcilerden Rasim ÖZDENÖREN’in Kafa Karıştıran Kelimeler adlı kitabı okuyup tartıştılar. Yazar kitabında öncelikle “Kavram” kelimesinin açıklamasını yapmış ve şöyle tanımlamıştır. “kavram” tanımlanmış, çerçeveleri belirlenmiş düşüncenin ifadesidir. Kavram bir objenin zihindeki tasavvurudur. Yazar kavram kargaşası veya karşılığı denilen şeyi ise bir kavramın tarif edilemez olmasından çok niyetlere göre tarif edilmesinden kaynaklanmasıdır. Şeklinde ifade eder. Yazar daha sonra bazı kavramların gerçek anlamalarıyla bizim kültürümüze girdikten sonraki kazandıkları anlamlarının çok farklı olduğunu söyler ve bizlere bazı örnekler verir. 19. ve 20. Yy da çıkan pozitivizm, determinizm, hümanizm gibi akımların bizlere çok şirin gelecek şekilde anlatıldığı ama aslında bunların dinlere karşı açılan bir savaş olduğu ifade eder.

                Yukarıdaki örneklerdeki gibi bizlere dayatılan bazı kavramların asıl amaçlarının  farklı olduğunu, bizim bildiğimizden ziyade çok farklı anlamları olduğunu ve bizlerinde bunları araştırıp öğrenmemiz ve öğrencilerimize bu şekilde anlatmamız gerektiğini anladık. Her şeyi hazır bir şekilde bulup hemen kabul etmemeyi biraz çaba gösterip asıl niyetleri öğrenmeye çalışmamızın kültürümüzü, dinimizi yaşatmada çok önemli olduğunu fark ettik.

 

19-11-201819-11-201819-11-201819-11-2018

Dih Mahallesi Cumhuriyet Caddesi No 84 Atatürk İlkokulu karşısı Eruh / SİİRT - 0484 311 20 16

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.