
Milli Eğitim Bakanlığı Okullara gönderdiği yazıda yarıyıl tatilinde öğrencilere test çözme, özet çıkarma gibi
tek alana yönlendiren ödevler verilmemesini istedi.
ÖDEV GENELGESİ
Nitelik bir eğitimin toplumumuzun her bireyine en üst seviyede ulaştırılması amacıyla öğrencilerimizi
sadece akademik bilgilerle donanmış bireyler olarak değil; milli ve manevi değerlerine sahip çıkan, sosyal,
kültürel, sanatsal ve sportif yönleri gelişmiş bireyler olarak da yetiştirmek bakanlığımızın öncelikli hedefleri
arasında yer almaktadır. Bu nedenle, 21. Yüzyıl becerilerine sahip, eleştirel düşünebilen, problemlere
doğru ve etkili çözümler üretebilen bireyler olmaları yönünde öğrencilerimiz için yapılacak her türlü faaliyet
ayrı bir önem arz etmektedir.
Okullarımızda gerçekleştirilen eğitim öğretim faaliyetlerinin etkili, kalıcı ve verimli olabilmesi, öğrenci,
öğretmen ve velilerin yıl boyunca iş birliği içerisinde çalışmalarına bağlıdır. Okul dışı zamanlardaki eğitim
öğretim ve sosyal faaliyetlerin sürdürülmesi ve bu faaliyetlerin okul için öğrenmelerle köprü kurarak bir
bütün oluşturması ise öncelikle velilerin öğrencilere desteği ile mümkün kılınacaktır. Bu bağlamda
kazanımların ders dışı eğitim öğretim faaliyetlerinden ev ödevleri veya sosyal faaliyetler yoluyla öğrencilere
kazandırılması ayrı bir önem taşımaktadır.
Yarıyıl tatilinde test çözme, özet çıkarma gibi öğrenciyi tek bir alana yönlendiren ev ödevleri verilmemesi;
bunun yerine, öğrencinin kendini tanıması, geliştirmesi ve sosyalleşmesine katkı sağlayacak sanatsal,
kültürel, sportif ve bilimsel faaliyetlere katılması teşvik edilmelidir. Bu çerçevede kitap okuma, film izleme,
müze ve tarihi mekan gezileri ile toplumsal yardımlaşma ve dayanışmayı destekleyici faaliyetlerin tavsiye
edilmesi uygun olacaktır.
Diğer taraftan karnelerin bir amaç değil, başarının değerlendirilmesi konusunda bir araç olduğunun
öğrencilerimize ve velilerimize önemle ifade edilmesi hususunda gereğini rica ederim.